Inkluderende kroppsøving
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Beskrivelse
Boka handler om hvordan kroppsøvingsfaget kan bli en god plass å være for alle elever. Forfatterne ønsker å gi et kunnskapsbasert bidrag som kan hjelpe kroppsøvingslærere til å reflektere over og analysere sin egen undervisningspraksis, med sikte på å skape rom for inkludering. Et inkluderende kroppsøvingsfag bør kjennetegnes av gode læringsrom og aktiviteter, heller enn spesielle tiltak rettet mot enkeltelever. Trass i dette viser det seg at enkelte grupper av elever erfarer ekskludering i faget. Denne reviderte utgaven av boka har fått et nytt kapittel som omhandler forholdet mellom inkludering og et av skolens overordnede formål, nemlig danning. Utover dette er alle kapitlene i boka oppdatert på bakgrunn av nyere forskning og ikke minst det nye læreplanverket som har blitt introdusert fra og med 2020. Målgruppen for boka er forskere, lærerutdannere, studenter og lærere. E-boka tilsvarer 2. trykte utgave.
Om boka
ISBN | 9788202732134 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2021 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202675639 |
Originalt format | EPUB |
Redaktører | Øyvind Førland StandalGro Rugseth |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Boka handler om hvordan kroppsøvingsfaget kan bli en god plass å være for alle elever. Forfatterne ønsker å gi et kunnskapsbasert bidrag som kan hjelpe kroppsøvingslærere til å reflektere over og analysere sin egen undervisningspraksis, med sikte på å skape rom for inkludering. Et inkluderende kroppsøvingsfag bør kjennetegnes av gode læringsrom og aktiviteter, heller enn spesielle tiltak rettet mot enkeltelever. Trass i dette viser det seg at enkelte grupper av elever erfarer ekskludering i faget. Denne reviderte utgaven av boka har fått et nytt kapittel som omhandler forholdet mellom inkludering og et av skolens overordnede formål, nemlig danning. Utover dette er alle kapitlene i boka oppdatert på bakgrunn av nyere forskning og ikke minst det nye læreplanverket som har blitt introdusert fra og med 2020. Målgruppen for boka er forskere, lærerutdannere, studenter og lærere. E-boka tilsvarer 2. trykte utgave.
Om boka
ISBN | 9788202732134 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2021 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202675639 |
Originalt format | EPUB |
Redaktører | Øyvind Førland StandalGro Rugseth |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |